۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۲۵

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی:

هیچگونه تلفاتی در پرندگان مهاجر تالاب میقان مشاهده نشده است

هیچگونه تلفاتی در پرندگان مهاجر تالاب میقان مشاهده نشده است

اراک- مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به تلفات پرندگان تالاب میانکاله مازندران گفت: طبق پایش صورت گرفته، در تالاب میقان اراک هیچ گونه تلفات غیرعادی در پرندگان مهاجر مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا میرزایی روز دوشنبه، در رابطه با بروز تلفات گسترده در پرندگان تالاب میانکاله مازندران طی روزهای اخیر و اینکه آیا در تالاب میقان اراک هم امکان بروز این تلفات وجود دارد یا نه؟ اظهار داشت: با توجه به رصدهای به عمل آمده اداره کل محیط زیست استان، طی مدت اخیر در تالاب میقان اراک هیچ گونه تلفات پرندگان مهاجر مشاهده نشده و اگر هم تلفاتی وجود داشته مکانیکی و فیزیکی در اثر برخورد با تیرهای برق بوده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: هر سال دسته‌ای از پرندگان مهاجر که مقاومت بیشتری نسبت به سرما دارند، در تالاب میقان می‌مانند و دسته‌ای نیز که مقاومت کمتری دارند با شروع سرما به عرض‌های پایین‌تر و نقاط گرم‌تر مانند تالاب حورالعظیم خوزستان که امسال آبگیری خوبی هم داشته پرواز می‌کنند.

وی با اشاره به تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله گفت: هنوز دامپزشکی علت این تلفات را مبنی بر بروز بیماری یا عامل دیگر اعلام نکرده است. در این فصل پرندگان از تالاب میانکاله به تالاب میقان مهاجرت نمی‌کنند و اگر مساله یا اتفاقی هم در پرندگان مهاجر آن تالاب وجود داشته باشد، تالاب میقان را درگیر نمی‌کند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی بیان داشت: در این فصل موضوع مهاجرت معکوس پرندگان به وجود می‌آید و بخشی از پرندگان مهاجر تالاب میقان به دیگر نقاط می‌روند.

کد خبر 4836931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha